När ankor växer upp

H&M har fattat. Det ska vara en nörd i vår. I en av deras kampanjer har killarna för stora glasögon och rutiga skjortor, medan tjejerna ser ut som missmatchade sekreterare. Det får mig att tänka på high-scoolfilmer från några årtionden tillbaka, såna där den fula tjejen blir snygg lagom till skolbalen bara genom att ta av sig glasögonen och släppa ut håret (jodå, jag tror att det verkligen funkar :). Det är synd att det aldrig är killarna som ska behöva ändra på sig (förutom i söta komedin "Can't buy me love"). Det är inte bara jag som har tänkt på det här. Darling (tidningen som alla coola tjejer läste på 90-talet, själv var jag för ung för att ha roligt åt ironin) gjorde ett helt nördnummer som håller än idag.

Till sist ett citat jag hört någonstans, fritt översatt: "Jag skulle vilja höra en berättelse om en ful ankunge som växte upp och blev en ful anka". Är det förmycket begärt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback