Extreme makeover: exjobbsrum edition

Inflytt i "kontoret" idag. Min handledare ursäktade sig lite för att det inte fanns nån whiteboard, men hey, jag tyckte att det var paradiset. :) Det fanns en enorm massa hyllplan där min enda(!) referensbok kommer att känna sig rätt ensam. Sen fanns det ett skrivbord stort nog för värsta frankensteinlabbet, lite lådor och skåp samt nån slags yta där man ska kunna stå  upp och jobba (jag fick för mig att det skulle passa bra att stå och löda där, men det är inget jag ska syssla med, även om det skulle höja häftighetsfaktorn). Alldeles för högt upp för mig, men ändå. Imorgon ska jag ta med en fruktskål och några växter så det blir lite snyggt. Kompisen och stilgurun Vic hade någon roomserviceaktig idé om rosa väggar, nya gardiner och en loftsäng. *s*

Dagens...
Föreläsning: Tvärvetenskaplig, lättsam och mysig.
Lunch: Ärtsoppa på det närbelägna husmansstället (givetvis pannkakor till det, det är ju torsdag)
Pinsamhet i fikarummet: Kaffeautomat som löper amok. Det var inte jag! ;)
SmartCard-term: APDU (Application Protocol Data Unit)
Mjälkprodukt: Keso Mini, fluffigare än vanlig Keso och gott i allt

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback