Sleeping in

Nu har jag skickat in en inlämningsuppgift om samhällsvetenskaplig metod. Säkert nyttigt för en teknolog att studera sånt, tänkte jag, härdande om inte annat. ;) Jag tänkte försöka somna tidigt och drömma mardrömmar om CardServiceFactory eller vad det nu var som orsakade den senaste buggen i eftermiddags. Jag är det på spåret, men jag känner att jag måste släppa det lite och ta tag i något annat för att komma vidare. Den där spännande säkerhetsluckan som jag spårhundade efter förra veckan har nog legat till sig lagom mycket för att jag ska kunna angripa den snart igen... fast mina "överordnade" vill nog att jag skriver rapport istället. Blörk! ;) Hursomhelst, exjobbandet går framåt, men det tar hela tiden små skutt i olika riktningar. Det är visst tänkt att vara så, men ändå. :)

Dagens...
Låt: "Sleeping in" med the Postal Service. Passar mig.
Nördförhoppning: Att jag faktiskt kan använda PCSC ändå, jag behöver bara hitta en sån där factory som passar just min typ av smartcard. Frågan är om jag ska lägga allt mitt krut på PCSC, om jag ens vill använda det... men det löser sig. Jag får prova lite annat och sedan återkomma till det och se hur jag gör.
Löfte: Att hjälpa Marjo vispa grädde till fredagsfikat imorgon.
Komihåg: CD-skivan som jag behöver till dataskyfflandet ska jag hämta imorgon, inte glömma!
Längtan: Shopping på lördag och en liten cappuchino nånstans... och pyssel i lyan.
"Missing person": Fisken, inte smita ut och geocache:a mitt i natten! Du skrämmer oskyldiga människor förstår du väl! (Det gör han, jag också när jag är ute på skattjakt.) *fniss, fniss* ...fast det är ju anledning nog för att cache:a kom jag på. :)
Mysigaste: Åh,
Elisabeth har fina gardiner! Vill också!
Program: WaveSurfer! Fick tipset av två glada ljudtekniker under en lunch. Programmet tycker inte riktigt om att äta stora mp3:or, men klippa wav-filer går alldeles utmärkt och gör oss alla till små producenter i hemmet.

Kommentarer
Postat av: LadyFrost

Oh.
Sleeping in är ett mästerverk av Postal Service-stil. Dock måste jag säga att Brand New Colony inte heller går av för hackor, även om den mer är en kärleksförklaring.

Postat av: Kaprifol

Ah, då måste jag lyssna. Tack för varningen. Eventuell gullighet vill jag gärna känna till innan. :)

2007-02-16 @ 11:01:57
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback