Den oskicklige smeden

Så fick jag då dema vad jag gjort sen sist, visa alla mina arbetsytor och verktyg hit och hit. All demokod jag testat, mina egna hemkodade små verktyg... och alla checking error. "Hmm..." sa min handledare och gick sedan och hämtade ett smartkort som hade tillverkarens namn och ett ID-nummer på sig samt ett chip som såg ut som sådana chip ser ut i manualerna. Titta på ditt bankkort. Precis så ser chipet ut, lite större kanske. Mitt testkort är helt vitt på utsidan förutom en konstig fläck som ser ut som om nån har försökt att attackera det fysiskt med syra och chipet liknar inget jag nånsin sett. Givetvis hittades Masterfile direkt och gav det efterlängtade "90 00", transaktionen fungerade.

Nu när jag har ett fungerande kort så kunde jag ju hoppa över läsa/skriva-biten och fixa en fungerande applet... till imorgon! (Eller jo, jag får jobba med det imorgon också om det krävs.) Hey, det här kortet äter ju inte vilken data som helst det heller. Nåja, en liten utmaning är ju inte fel och jag har faktiskt demokod som gått hjälpligt genom appletsimulatorn. Gäller bara att få kortet att ta emot den.

Plan: Jobba lite till, handla, baka till fredagsfikat, koka en balja bönor, äta, läsa på om appletöverladdning, vara här sjukt tidigt imorgon och tanka över appleten. Mission accomplished... snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback