På klossar

Det tar sin lilla tid att göra sig hemmastadd. Jag pysslar och stökar och packar upp. Dagen är vigd åt småpluggande, fixande och återhämtning efter resan. Nyss var jag och handlade rotsaker och lever för att kunna göra ett storkok på min ökända rotsaker-bönor-inälvsmat-gryta. Det känns som om det är dags att återgå till gamla matvanor efter en sommar av uteätande och utsvävningar, både för hälsans och ekonomins skull. På sommaren får man slösa och vara onyttig, även om det stundvis kanske blev i värsta laget... Nåväl, det är ju faktiskt bara sommar en gång om året, sådetså. :)

Det är trevligt att ha tillgång till sitt stora musikarkiv igen och till sina garderober. Jag hittade ett par skor som jag hade glömt bort. Något så ovanligt som ett par klackar jag faktiskt kan gå i. Hemligheten heter klossklack. Det funkar typ som stödhjul och jag går stadigt och fint i det så jag trippade ner till mataffären med klossarna och en av mina åtta handväskor. Just det. Åtta! Det fick mig att inse att jag nog borde börja förbereda en framtida flytt - oavsett hur många år till jag stannar här - redan nu. Det är inte så att jag har ont om gunk att flytta på...

Min plan för hösten är alltså denna:
  • Slänga skräp och sälja gamla böcker som jag inte längre har nytta av. Vissa kommer jag dock aldrig att göra mig av med eftersom de har stort symboliskt värde för mig. Dit hör analysboken som säger "Du klarade 7 poäng matte på B-nivå, du kan räkna även om det där med plus och gånger är svårt ibland".
  • Fixa två tentor och exjobbet i augusti, ytterligare en tenta och två halvfärdiga labbkurser under hösten. Inget av detta förutom exjobbet är något jag behöver göra, men det känns bra att göra det och dessutom kommer jag ju att stanna här lite till ändå.
  • Förhoppningsvis påbörja Uppdraget i september. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, men det känns väldigt rätt ändå.
  • Hälsa på Fisken så fort jag får lite ledigt från allt. Om en månad ses vi igen! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Himla typiskt att du var tvungen att åka hem nästan precis när det fina vädret kom. Ödets ironi på något sätt.

Postat av: Kaprifol

Ja, fy sjutton vad det är svettigt här. Tur att man har en dusch iaf. :)

2007-08-06 @ 15:09:21
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback