Talar med blommor

Jag fick oväntat besök i exjobbsrummet idag, fast det var iofs ganska väntat. Lite mer handledning innan det viktiga mötet imorgon och så frågan om vad jag hade jobbat med under dagen. "Well, I've been talking to my flowers" svarade jag. Uppenbarligen inte rätt svar. ;) Efter att jag förklarat att jag hade övat på min presentation fick jag en glad och mindre förvånad min tillbaka samt följdfrågan om de hade förstått något. Jodå, de ställde ju inga frågor så det hade nog gått bra. :)

Nu har jag packat inför resan till en viss Fisk. Det är inte det lättaste att ordna en packning som passar för vardagsliv i både kallt och varmt väder, minst en smärre "hajk" med plurrande och kättrande, årets synthfest och en skumpig bussresa då man vill vara mjukt klädd. Sen ska man ju ha en bok med sig också. En som ser svår ut så att man ger ett smart intryck på medpassagerarna. Tror att kognitiv psykologi funkar. :)

Ikväll blir det TV-kväll och allmänt uppvilande inför morgondagen. Dags att vila nu.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är ju viktigt att prata med blommorna, de mår bra av det, de små stackarna. ;) Lycka till med presentationen imorgon, och trevlig resa hit till Sveriges framsida (som tyvärr inte längre bjuder på 18 grader och strålande sol).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback