Idag byter jag bana!

När jag vaknade kände jag plötsligt att jag hade hamnat fel här i livet. Det är inget jag har tänkt på tidigare, men nu kom jag till insikt och förstod att det är dags att bryta upp och göra något nytt. På sätt och vis är det vansinne att byta bana så pass sent i utbildningen med halva exjobbet och några strökurser kvar till examen, men vad är fem år såhär i efterhand? Nej, jag får se den här tekniska utbildningen som ett sidospår. Innerst inne är jag en konstnärssjäl och då vore det synd att inte ta vara på det. Jag behöver göra något helt nytt nu.

Det är därför jag ska flytta till Stockholm och bli webbdesigner. Kötiderna för lägenheter ligger på 25 år var det någon som sa, men jag tänkte att jag kan sova på kompisars soffor så längre, tills jag blir rik på mitt yrke och kan bo var jag vill. Jag ska faktiskt börja flytta på en gång. Om det är någon som har flyttkartonger över får ni gärna säga till. De är hopplösa att få tag i. Tackochlov behöver jag inte så mycket packning. Datorn tänker jag då inte ta med mig. Sirius har gjort en bra insats, men jag känner att jag inte längre är en PC-människa. En Mac känns väldigt mycket mera jag.

Sen måste jag göra något åt mitt yttre också. Fleecetröja har alla nuförtiden så det verkar vara ett materiel att satsa på. Måste fixa en ny frisyr också. Något uppseendeväckande så att jag syns om jag behöver prata med riskkapitalister. Jo, jag vill ju gärna ha min egen lilla webbyrå. Konkurrensen är stor, men läget är perfekt nu. Det var iochförsig någon som sa något om en IT-bubbla som sprack, men det pratas så mycket i branschen. Jag ska ge det hela en chans. Jag är som sagt konstnärligt lagd och jag är grym på HTML, så Stockholm nu kommer jag! (Jag ska tänka på er andra när jag blir IT-miljonär).

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det luktar aprilskämt. ;)
(Inte så att jag tvivlar på att karriären skulle gå bra - men det är ju den där första dagen i april...)

Postat av: Kaprifol

*hihi* Det menar du inte? ;) Alla tänker dock inte på vilken dag det är. Jag fick ett telefonsamtal nyss: "Men när kom du på det här? Du som inte gillar Stockholm!". :)

2007-04-01 @ 10:27:23
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Busk

Jag önskar dig lycka till med din nya livsstil.

:)

2007-04-01 @ 11:18:56
Postat av: LadyFrost

Du är ju helt underbar! Jag var lite skeptisk i början av posten, men vid att inte ta med dig datorn hade du undanröjt varje tvivel om att det var den förste april...

2007-04-01 @ 11:38:40
URL: http://dory.nu
Postat av: Oskar

Nä, var det ett skämt? :( Jag som blev så imponerad över att någon vågade förändra sig så radikalt. ;)

2007-04-01 @ 13:01:01
Postat av: Elisabeth

Hoho, roligt att lyckas lura folk. :D

2007-04-01 @ 17:13:29
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Tagge

Du skrämde upp mig rejält...

2007-04-01 @ 22:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback