En era är över

Lunarstorm ska läggas ner. Det här skulle kunna bli ett långt nostalgiinlägg om all tid jag tillbringade på olika ungdomscommunities på nätet för tio år sen, men vi tar det en annan gång. Jag var aldrig en Lunar-tjej (en sån som stavar kram som kjam), men jag hade ett konto där förstås. Det hade nog alla. Jag träffade Fisken där. Bara en sån sak!

Nu talar ingen om communities längre, bara om sociala medier. Jag har inte insett skillnaden riktigt, men häromdagen lyssnade jag till en intressant diskussion om just sociala medier. Vad händer om en sådan site bara lägger ner? Vad händer då med alla bilder, all sparad kommunikation, allas liv? "Det blir som när Geocities lade ner", sa en av de som diskuterade. Jag hade helt förträngt att Geocities inte finns längre. Min först hemsida fanns där. Det var långt innan Lunar, men jag minns det än. Så, nu stänger landets största community ner. De som ligger bakom det hela ska starta ett socialt nätverk istället... Jag antar att jag måste sluta det här inlägget på det enda lämpliga sättet: Kjaaamiz sötizar! ;) @-`--,--

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag blev smått nostalgisk när jag läste om den nyheten. Kom att tänka på de där bilderna man kunde ha om man inte hade något riktigt foto. Jag minns att jag hade en som hade rött hår och huggtänder, som jag ett tag matchade med en presentation i rött och svart. :-D (I början gick det väl förresten inte för "vanliga" användare att byta färg etc?) Och haha, nu kom jag att tänka på att du visade mig Fiskens krypin en gång. Det var roligt. :-D

2010-06-09 @ 23:10:10
Postat av: Karl

Ja, jag kom ju i kontakt med både dig och via dig Funderingar någonstans ifrån-Elisabeth där 2003, så det var inte så illa.

Postat av: Kaprifol

Ah, det var så våra vägar korsades, Karl. Minnet mitt är kort - jag minns knappt Elisabeths huggtänder även om de var ganska markanta nu när jag tänker efter. Har du några gamla minnen från den tiden att dela med dig av?



Elisabeth, klart jag minns hur smygiga vi var. ;)

2010-06-29 @ 21:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback