Av hysteriska skäl

Det är sånt där schlager-jippo på TV ikväll och jag känner att jag behöver se det. Helst ska man se det utan ljud, för det är scenkläderna som är det fina. Det och alla "vem kommer att vinna"-artiklar som tidningarna nu kommer att svämmas över av tills fram på senvåren. Roligt är det i alla fall, på något svårförklarligt sätt, kanske för att jag alltid har kollat på Melodifestivalen sedan jag var mycket liten. Det är väl en slags tradition, något man gör av "hysteriska skäl" (ett populärt uttryck i min datorförening, en lätt förvrängning av historiska skäl). Själva musiken har jag sällan så mycket till övers för, men Elisabeth som har koll på det hela skriver att The Poodles är bäst ikväll och då är det väl så. :)

Kommentarer
Postat av: Ghaeth Karkhy

bra blogg hurru...
Vill du se en speciell och annorulnda Blogg. Besök min.
Bra och veta vad du själv tycker om den!

Postat av: Elisabeth

Haha, du menar alltså att man ska lita på mig? Jag är tveksam... ;-D Å andra sidan tror många Melodifestivalreportrar att The Poodles kommer att gå till final, så jag skyller på dem om det blir fel. ;-)

2008-02-09 @ 18:53:14
Postat av: Kalle

Jag blev först väldigt besviken på The Poodles. Sen såg jag resten av startfältet, och då lät dem helt plötsligt bra igen :-)

2008-02-09 @ 21:11:32
URL: http://e101.no-ip.org/~derfian/
Postat av: Kaprifol

Blåfisk: Jag tycker om tanken på att du väljer en underjordisk sjö framför Melodispektaklet, men för mig som är så icke-vanlij i vanliga fall är det lixom lite extra tabu att digga schlager. ;) ...och det är klart att man gillar Herreys, det gör väl alla. :)

2008-02-11 @ 10:00:18
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback