Blomchocken

Häromdagen hälsade min hyresvärd på för att berätta lite om min nya bostad och hälsa mig välkommen. Det var trevligt, tycker jag. Hon berättade också att entrén äntligen skulle göras om och beklagade lite att det såg så illa ut. Tydligen såg där inte enhetligt ut så växterna från ingångarna utanför de olika husen skulle flyttas om så att de fick stå tillsammans med mer passade växter och så att det inte var glapp här och var. Jag sa förstås ifrån på skarpen om de fula, omatchande blommorna och sa att det var på tiden att något gjordes åt saken nu när jag fått stå ut med eländet i flera veckor. ;) Nej, det sa jag förstås inte. Jag sa att jag hade bott nio år i ett studentområde och att saker och ting är annorlunda där. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback