Jaså, därför

Idag när jag väntade på en kompis på stan bestämde jag mig för att äta en onyttig lunch, men det var visst flera som hade tänkt så, för alla matställen verkade överfulla. "Var äter folk inte lunch?", tänkte jag och kom fram till att tre hyfsade ställen borde vara någotsånär tomma. Två för att de ligger lite avigt till och ett av okänd anledning. Jag valde det senare och åt en utmärkt gyrsotallrik, dvs ett godare alternativ till kebab, medan jag undrade i mitt stilla sinne hur det kommer sig att detta trevliga ställe hade så få kunder. Jag har nog faktiskt bara ätit där nattetid tidigare och inte så ofta alls, men jag gillade som sagt både maten och platsen. Varför bara jag? Jag kom fram till följande: 1) jag var där alldeles för sent / för tidigt, eller 2) snabbmat är omodernt? Ingetdera visade det sig. Det fanns en matsal längre in i lokalen och där var det fullt med folk. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback