Versioner

Blaufish skriver relevanta saker om versionshantering idag. Själv tänker jag mest på mitt första möte med CVS (eller om det var något ännu äldre?). Det var ett bra tag sen. Jag och en annan färsk student hade fått någon sorts uppdrag som webbprogrammerare åt ett utskott som tillhörde en liten del av vår studentkår. Det var alltså inget stort uppdrag och det var ideellt. Jag tror att vi gjorde det för äran. Båda två fick uppdraget eftersom vi var de enda sökande. Förkunskapskraven var att vi skulle kunna ett visst uråldrigt scriptspråk. Både jag och den andre (som jag inte kände innan) resonerade som så att det nog inte var så petigt med den saken. Därefter följde ett testande och provande hit och dit med webbplatsen vi skulle vidareutveckla. Våra CVS-loggmeddelanden blev med tiden slarvigare och slarvigare, det blev ju så många. Efter ett tag började vi att chatta och småtjafsa med varandra i loggarna, omedvetna om att dessa lästes av någon annan webbmänniska i den här organisationen. Denne tyckte att loggarna var så roliga att de blev uppläsa på möten och väckte mycket glädje. Ja, nåt ska man ju lyckas med. Mitt finaste CVS-minne. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback