Magkänsla

När jag flyttade hit för ganska länge sen hände det sällan något på stan, men då var jag ju student så det gjorde inte så mycket. Det var vanligtvis fullt upp med sånt som studenter gör. Pluggade gjorde vi förstås, men vi hade även roligt i studentområdet som ligger en bit från själva centrum. Sedan, när det började bli trevligt att vara på stan på helgerna fanns där inte mycket liv alls, särskilt inte på söndagseftermiddagarna. På lördagarna brukade det åtminstone vara något reklamjippo (från kommunens sida?) om att när det händer så händer det här, ungefär. Mer var det inte.

Nu händer det faktiskt saker. Idag var det väldigt mycket liv och rörelse på stan: parad, tal, marknad och lite av varje. Mycket trevligt. Främst var det pensionärer som var ute och vimlade (det bor jättemånga här verkar det som och de är alltid ute och har något för sig), men även många andra. Jag lämnade vimlet och gick på en snabbkurs i västafrikansk dans och en i magdans. Det var en dansskola som höll öppet hus och det var mycket roligt att prova. Jag förstår fortfarande inte riktigt hur jag ska kunna dansa med undre delen av mig medan resten står still, men jag är beredd att öva. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback