Istiden

Antingen hade jag feber idag eller så har jag äntligen lyckats överlista kylningen på mitt kontor. Det är vanligtvis kallt som i en serverhall där. En kall serverhall alltså, vissa är ju inte kalla alls. :) Hursomhelst, det sitter ett reglage vid dörren och detta kan ställas in på antingen varmt eller kallt, men det varma läget var inte alls varmt så jag googlade upp ett datablad och kollade om jag gjorde fel på nåt sätt, men det gjorde jag inte. Som jag hade ställt in reglaget skulle det vara 25 grader i rummet och det var det verkligen inte. Det verkade som om en sensor någonstans i rummet mätte upp väldigt höga temperaturer och försökte sänka värmen till 25 grader genom att blåsa ishavsluft på mig. Dags att jaga sensor! En jobbarkompis som skulle fråga mig något stannade i dörren och kom av sig lite när hon såg mig liggande över skrivbordet med överkoppen ner mellan elementen och resten av mig uppe i luften, men där, alldeles bakom varmluftsutblåset på datorn satt en liten mätare och trodde att det var högsommar. Efter väldigt proffsig (nja :) montering av en kartong och ett kuvert borde ordningen vara återställd efter många långa år av kyla.

Kommentarer
Postat av: Tagge

Detta var ju supersmart av dig - och hur kul som helst! Lycka till i värmen.

2010-09-14 @ 10:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback