Tillbaka från framtiden

Över tvåtusen kvinnor som jobbar med (eller pluggar inom) datavetenskap har träffats på Grace Hopper Celebration of Women in Computing (GHC), en konferens som fått sitt namn från min gamla idol Grace Hopper. Jag hade turen att få åka dit i år och det var förstås jätteintressant och storslaget. Utöver konferensen fick jag även möjligheten att se Atlanta med omnejd och kan konstatera att 1) husen är stora och blänker i solen, 2) det är sommar på hösten, 3) uppladdningen inför halloween har redan börjat, samt att 4) alla är mycket vänliga och artiga och skräms inte av en invasion av datatjejer. :)

Lite större än hemma...


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ooo, detta måste jag höra ALLT om nästa gång vi ses!!

2010-10-05 @ 08:44:19
Postat av: Blaufish

Aaaaah. Jag trodde namnet var humoristiskt (ploj på grasshopper). Tänk. Allmänbildning kanske varit bra att ha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback