Att återvända

Alla har vi vårt förflutna. Mitt består av tre år i studentkorridor. Det var en spännande tid och mina grannar som jag delade kök med under mina korridorsår kom från 27 olika nationer (många bodde där bara en kort tid). De flesta flyttade hem igen eller ut i världen till någon ny plats. Få vände tillbaka, men en gjorde faktiskt det. En av mina f.d. korridorare valde nyligen att lämna sitt hemland Indien för att komma tillbaka hit. Hur man kan byta 34 graders värme mot det här är oklart, men det var roligt att han kom tillbaka. Vi samlade ihop ett litet sällskap och begav oss till vår gamla korridor för att hälsa på den ende kvarvarande från det gamla gardet. Det mesta var sig likt, men myssoffan hade de minsann kastat bort. Lika bra det. Den var lite usch. :)

Då. (2005) Notera det grekiska kruset och de fina växterna.


Nu. Palmen har ett grönt blad. Den väntade på mig. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag är alltid frågande inför det faktum att människor från varmare klimat FRIVILLIGT bosätter sig i Sverige. Stackars palmen. ;-)

2010-03-11 @ 22:42:05
Postat av: Kaprifol

Precis! Obegripligheter. :) Tyckte också synd om lilla växten.

2010-03-11 @ 22:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback