Ropen skalla?

Jag drömde något konstigt häromnatten. Det var en vardag och jag hade klockradion (P1:s nyheter eller något liknande program) som väckning. Medan jag var nästan vaken drömde jag att ett av våra politiska partier hade avveckling av magnetremsekort som en av sina tre huvudpunkter på partiprogrammet. De andra två punkterna var tydligen helt uppåt väggarna konstiga (jag minns inte vad det var, men det är inte själva grejen, det väsentliga här är att det var något jag i drömmen inte höll med om, hur mitt verkliga jag skulle ha ställt sig till vad det nu var är en annan sak - i drömmen är man ju inte alltid sig själv). Mitt drömjag kände ändå att jag måste rösta på det här partiet, för magnetremsefrågan var så viktig att allt annat kvittade. Chip åt alla, liksom. Håhåjaja, så går det när man väcks av informationspolitikdebatter. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback