Definitionen av tur

Idag skulle jag och en kollega förflytta oss till en annan byggnad för att vara med på en föreläsning. Det år långt mellan husen, nästan så att det borde gå tåg där, men det gör det ju inte, speciellt inte nu för den delen. Vi gick utomhus, det var glashalt, jag hade väldigt hala skor och höll en kopp kaffe i handen. Det var dömt att misslyckas. Redan i kravspecen fanns misslyckandet. Designed to fail, som Red Cell sjunger. Hursomhelst, jag halkade, gav till ett förskräckt, gällt pip, fäktade med armarna så att kaffet skvätte och en skock studenter flydde i lätt panik. Det hade varit snyggt ifall jag gjort en dubbel baklängesvolt, men det gjorde jag såklart inte. Jag insåg att jag fortfarande stod upp och alltså inte fallit omkull. Puh, vilken tur, pustade jag. Ja, verkligen, instämde kollegan. Du har ju hälften av kaffet kvar i koppen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback