Allt klär en skönhet

Det är för roligt att se de nya studenterna springa runt med sina namnskyltar - i olika utförande beroende på vilken utbildning studenten går. Oerhört praktiskt det där för det blir ju så lätt att inleda ett samtal: "Hej, jag ser att vi går samma program, *läser namnet* Bert-Orvar. Var ska vi ha föreläsning idag?". Just på min gamla utbildning byter de design på de där prylarna varje år, medan de andra behåller sina koncept år efter år. Förnyelse borde vara bra, men det är ju frågan om i detta fall. Ändå, till slut måste botten eller toppen vara nådd och sedan vänder det. Mitt år hade arrangörerna lagt ner oerhörda mängder hårt jobb (antar jag) på att tillverka små huvudbonader - i stil med bebismössor -  åt oss nya förmågor. Det hade tagit mig rejält med tid att göra en enda och de gjorde över hundra. Det är en förtjänst i sig. Att de där sakerna inte var så klädsamma är sedan en annan sak. Varje år hoppas jag i smyg på att årets nya studenter ska ha något mindre snyggt på sig, men nej. Kanske nästa år. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback