Ett mysterium

Jag har blivit tillfrågad om något som tydligen är lite av ett mysterium. Säkerligen ligger det en konspiration bakom, konstigt vore det annars. Jag känner mig lite hemlig och spionig nu när jag har fått i uppdrag att lösa detta. Det har kommit till min kännedom att det i de svenska deltävlingarna av Melodifestivalen visades någon slags blinkande bildspel i bakgrunden. Jag tänkte inte så mycket på det själv när jag kollade på det, men det verkar fullt rimligt. En person på jobbet hade sett de där bildspelen och tyckt att de såg väldigt mycket ut som 2D-streckkoder så han kom och frågade om jag visste något om saken. Var det streckkoder och vad stod det i sådana fall? Ett hemligt budskap? Ja, så måste det ju vara. Saken ska undersökas. Nu ska det väl framhållas att varken jag eller min "uppdragsgivare" är konspirationsteoretiker alls, på något sätt. ;) Däremot tyckte han att de dekorativa mönstren såg ut att vara inspirerade av designen på streckkoder och trodde att jag skulle finna dem snygga. Måste hitta en bild på dem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback