En källa till musik

Nu ska jag dela med mig av en hemlighet, eller åtminstone något som inte är allmänt känt, det är en viss skillnad. Hursomhelst, när jag vill imponera och förbluffa göra jag det genom att känna till något obskyrt sydamerikanskt synthband som ingen människa har koll på, men som jag förstås har lyssnat på i evigheter. (Fast jag vet inte hur mycket jag imponerar egentligen, det väcker nog mest förvirring, i den mån det väcker något.) Det är såhär: jag köper sällan skivor och jag piratar inte. Det blir mycket webbradio, men även nedladdningar av material som mindre band gör tillgängligt för sina eventuella fans där ute. På Last.fm finns sådant material, men det bästa finns på Soundclick. Sedär, hemligheten! :) Webbdesignen skriker 1998 och det gör deras hemknackade mediespelare eller vad det nu är för något också. Bortsett från det, alla sorts musik (all, verkligen!) finns där, inte bara elektroniskt. Mycket är hellre än bra och det tar tid att hitta godbitarna - genrebeteckningarna stämmer sällan så överraskningar kan förekomma. Den som lever efter devisen: ska det vara bra ska det vara "underground" och ett tydligt tecken på detta är en lätt föråldrad webbplats kommer att trivas. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback