Att lära sig något varje dag

Jag har skaffat den där RSS-läsaren nu, det var verkligen på tiden. Eftersom jag bloggade om det kom jag liksom inte undan. Jag läser nu bloggar med Firefox-pluginet Sage vilket innebär att jag får en fin överblick över alla nya inlägg så att jag inte missar något. Dessutom är det praktiskt att ha allt samlat på samma ställe, jag läser nämligen en ansenlig mängd bloggar. Jag återkommer nog med en lista över ett urval vid tillfälle, men det känns väldigt privat det här - visst gör det? Jag tror inte att val av morgon(nät)tidning eller vad som finns på ens Spotify-spellista (jo, möjligtvis det senare) säger mer än en persons blogg-feed. Vad som är gemensamt för mycket av det jag läser är att det är bloggar skrivna av intressanta personer som enkelt uttryckt "gör sin grej" vad det nu må vara: teckna, modella, skriva... geocacha. :) En stor andel är mode- / stilbloggar (utan att för den del bli ytliga, faktiskt, så pass kräsen är jag) som inspirerar  - fast ofta mest på så sätt att jag blir glad över att se vad roliga, kreativa människor har för sig snarare än att jag känner för att härma (jag gillar att läsa om personer om ser saker annorlunda än jag för jag vill inte begränsa mig; att bara läsa typiskt kaprifolaktiga bloggar vore tråkigt). Niotillfem är en blogg jag läser lite då och då. Den är stor - ni känner kanske till den. Hon som skriver jobbar med reklam, klär sig i 50-talsstil och länkar ofta till söta webbsidor.

Nu ni: Idag länkade Niotillfem till den här webbsidan som presenterar lustiga fakta varje dag, i vykortformat. Dagens sanning var att en "ten gallon hat" bara rymmer 3/4 gallon. Gissa om jag tyckte det var obegripligt i countrylåtar (där såna hattar är vanligt förekommande) när jag var barn. "Hur 17 kan han ha en hatt som rymmer nästan 38 liter?!" ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nu måste jag prova den RSS-läsaren. Google Reader hade jag ett tag, men den var ju så seg på att läsa in vissa inlägg. Bloglovin' (som jag har nu, fast bara för att se att bloggarna uppdaterats, läser gör jag fortfarande på respektive blogg) är så... jag vet inte, men bara namnet är ju fånigt! Bloglovin' liksom, det är så INTE jag.

2009-09-09 @ 22:05:07
Postat av: Hanna

sv:Haha, det är knäppt!



RSS-läsare is the shit, verkligen! Då kan man läsa nästan hur många bloggar som helst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback