Prosit!

För ett tag sedan pratades det mycket om "läskig reklam", om hur den där hudvårdsreklamen med en sjungande kvinna som det regnar och snöar på var så otäck. Själv tycker jag att informationen om influensa, den som körs på Spotify och börjar med att en människa nyser och snörvlar är bra mycket otäckare. Jag hajar till vid varje nysning. Själva sjukan är jag dock inte jätterädd för, även om det kommer en hel del mail om den på jobbet. "Pandemiinformation" kan det stå och sedan fortsätter det i den stilen. Det låter lite som "Så hanterar ni zombieinvasionen", ungefär.

Kommentarer
Postat av: David Hall

Den från Stockholms läns landsting som hänvisar till vårdguiden.se? Den borde väl inte du få höra som bor i "fel" postnummerområde?

Postat av: Kaprifol

Nä, jag tycker ju inte det, men ändå är den nysande människan där. Jag får ta och jaga ut henne ur min dator. :)

2009-09-11 @ 09:50:20
Postat av: Elisabeth

På Uni här sitter det lite varstans lappar med mycket braskande rubriker om att man sa a) nysa/hosta i armvecket b) tvätta händerna och c) stanna hemma om man är sjuk. Nähääää, menar de det?! Första gången jag såg de där lapparna trodde jag att det handlade om något extremviktigt, som att hela Uni skulle stänga, eller bli larmat dygnet runt, eller något annat i samma stil.

2009-09-11 @ 19:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback