Sveriges roligaste blogg!

Jag tror jag måste tipsa er om Sveriges just nu roligaste blogg. Det var såhär: jag läste någon blogg där någon upprörde sig över höstmodet och att det drogs för långt. Att se folk i ridbyxor på stan, som om de kommit direkt från stallet, var bara fånigt. Då kunde de lika gärna börja bära hjälm också. Någon kommenterade det hela med att Dice girls redan gör detta och då var jag tvungen att kolla upp vilka de var. Så, här har vi en blogg skriven av två glada tjejer som är runt 20 nånting, försöker få in en fot i medievärlden (och verkar lyckas bra med det) och har kul på det stora hela. Bara det i sig är en bra bloggidé, men bättre blir det! Varje vecka utför de ett uppdrag som väljs ut på så sätt att läsarna skickar in förslag och tjejerna väljer ut de görbara för att kasta tärning om vad som ska göras, som i romanen Tärningsmannen, fast trevligare (nej, jag har inte läst den, men är införstådd med konceptet). Den här veckan bär de cykelhjälm all sin vakna tid. De jobbar, tränar, duschar, flirtar, går på pub, hälsar på släkten och en massa vanliga saker - i varsin fånig hjälm. Det är hysteriskt kul, jag lovar. Undrar vad tärningen visar nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback