Jag läser din blogg

Förut gick det att skilja mellan IRL och online, men nu är det en enda röra av alltihopa. Bloggarna och de sociala nätverken har verkligen inte gjort det enklare. Den senaste tiden har följande hänt mig:

Kaffeincidenten:
Jag följer med två färska kollegor på en lunchrast för att inhandla lite finkaffe på maten. De har med sig en tredje kille som ser mycket bekant ut. En gammal student till mig visar det sig. Så långt allt väl. Det dricks kaffe och pratas om bland annat exjobb. Jag berättar vad jag exjobbade med och den halvt okände killen säger "Jag vet, jag läser din blogg". (Tydligen var det nån kul grej bland datasäkstudenter att snoka i sina labbassars liv. Undrar vad de hittade mer? :)

Dörrincidenten: Jag håller upp dörren för en tjej på väg ut från Pressbyrån. Hon bär på nåt och verkar ha mycket att göra - eller jag vet att hon har det - men blir glad och säger tack. Jag biter mig i tungan för att inte fråga om hennes katter eller senaste reafynd. Hon är en av mina favoritbloggare.

...och imorgon ska jag på samma fest som min
musikaliska granne. Vad är nästa steg? :)

Kommentarer
Postat av: AntonYmer

Haha. :)



Jag läser din blogg. Se upp! ;P

2009-10-02 @ 01:46:26
Postat av: Hanna

Världen bara krymper!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback