Bu!

Att folk firar Halloween mer än någonsin är ingen nyhet, men den verkliga vidden av det märkte jag först idag när jag var nere på stan och strosade runt. Det var massor av folk som handlade maskeradkläder och utsmyckningar. Nu på kvällen stack jag iväg för att hämta affischer till en klubbkväll jag är med och anordnar. Det skulle vara hårdrockskonsert ikväll på stället där jag hämtade grejerna. De räknade med fullsatt och det tvivlar jag inte på. Hårdrock är ju rätt otäckt, så det passar väl. ;) På bussen ner till stan var nästan ingen sittplats ledig och de som åkte var mestadels tjejer i alldeles för små klänningar och med horn, kattöron eller något liknande som ursäkt. (Ni som har sett roliga komedin "Mean Girls" vet vad jag menar. Huvudpersonen som haft hemundervisning och har en oskyldig syn på världen börjar i amerikansk high school och förstår inte riktigt de oskrivna reglerna, t.ex. att tonårstjejer - enligt filmen om inte annat - använder Halloween som ursäkt för att klä sig mer vågat än annars. Vår huvudperson klär sig istället läskigt och får frågor som "Men varför är du så otäckt klädd?!". Hysteriskt roligt. :)

Nå, att det var fullt på bussen på väg ner på stan är väl förklarligt, men på vägen hem (vid 19-tiden) var bussen så full att det knappt fanns ståplats. Folk stod tryckta mot varandra. Max fem till hade nog gått att knö in, men inte fler. Alla verkade inte vara studenter och dit bussen gick bor nästan bara studenter. Alla dessa människor klev av i  förortens lilla centrum. Där finns ju ingenting. Jag förstår fortfarande inte. :)

Det var fint ute idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback