Berikad?

Genom att titta in på LadyFrosts blogg ibland lär jag mig mer om hundträning än vad jag trodde fanns att veta. Mentalbeskrivning, t.ex. var något helt nytt för mig. Det är tydligen ett slags test där hundens lynne testas genom att den bl.a. får uppleva överraskningar i form av plötsliga ljud- och synintryck. (Även kattmänniskor bör kolla in inlägget om detta, främst för att bilden med det fasansfulla spöket är jätterolig. :) Vad jag egentligen fastnade mest för var hennes inlägg om berikning, "när man låter hunden få utlopp för olika medfödda beteenden". Nej, jag är inte hundintresserad i egentlig mening, men berikning, det konceptet tyckte jag om. Sagt och gjort! Idag har jag fått utlopp för beteenden jag inte hinner med annars. Missförstå mig rätt, jag har inget jättestressat liv, oftast är det alldeles lagom lugnt och skönt. Däremot gör jag ganska många saker och på helgerna är det oftast något inplanerat. Idag var det dock inget på agendan förutom berikningen då. Jag har: surfat utan mening och mål, shoppat med V som också behövde berikas, fikat, tittat på "Här är ditt liv" och ätit svartvinbärspuré. Medfött är det kanske inte, men trevligt och lagom onödigt och ytligt, såhär en lördag. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback