Peppa Fisken!

Nu har jag planerat något sedan i december, men inte berättat något för er. Känns som om det är dags. Om en dryg månad ska jag och Fisken på Tinitus-festivalen i Stockholm. (Med det namnet tar jag förstås med öronproppar. :) Så, åtta riktigt bra synthband uppträder och oj vad pepp jag är! Förlåt, Elisabeth! Jag vet att du inte gillar ordet pepp (förövrigt, visst kan det betyda både att vara positiv/laddad/redo och att vara negativ/sur/avig, jag menar det första), men nu är jag så taggad och laddad att det är det enda ordet som passar.

Vad som gäller nu är att se till att Fisken blir lika peppad även han. Han ser fram emot en trevlig weekend, men själva festivalen tycker jag allt att vi kan få honom att se fram emot lite mer. Han blev lite tveksam när han läste (de minst sagt kreativa) artistbeskrivningarna på hemsidan och påpekade att det rent vetenskapligt inte är rimligt att beskriva musik som "an overwhelming sonic assault". And One är han dock lite småsugen på att se så jag tror nog att han kommer att få det trevligt, det handlar bara om rätt inställning.

Kan ni hjälpa mig med det här? Gå in på hans blogg här och peppa honom! Om ni nu har varit på Tinitus tidigare år kan ni berätta hur kul det var, eller om ni gillar något av banden, tipsa om det. Annars går det lika bra att ge fina stockholmstips rent allmänt.

Såhär kan ett bra pepp se ut: "Hej Blaufish! Hörde att du och Kaprifol ska på Tinitus och att [bandnamn] ska spela. Det kommer att bli fantastiskt, speciellt om de kör [låtnamn]. Sedan är Stockholm en underbar turiststad där ni kan besöka [sevärdhet] och äta gott på [restaurang som Kaprifol tycker är lagom billig]. Ha så kul!" Han kommer nog att ana att jag ligger bakom, men vid det laget är han redan pepp. Lurigt, va? ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Lite pepp (gaaaah!) från mig hade nog inte varit så övertygande direkt, med tanke på mina ytterst bristande kunskaper i ämnet. ;-D MEN det var ett snyggt namn på stället i alla fall.

2009-03-01 @ 11:51:58
Postat av: Blaufish

:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback