Jag tar det på chip

Jag har satt det i system att alltid säga "med chip" istället för "med kort" eftersom det är mitt stillsamma sätt att uppmuntra och uppmana till användande av det lilla microchipet som finns i många betalkort. Det är ett bättre val än den antika magnetremsan. Jag sprider lite opinion helt enkelt. Det brukar gå till ungefär såhär: "Det var bra så, då tar jag det på chip" eller "Oj, vad bra! Man kan betala med chip här" och kassörskan brukar replikera, vänligt men ibland lite förvånat att det går bra med chip där. Snart ni, har jag spridit det här så pass att magnetremsorna är bortglömda och kommer att avskaffas. ;) (Skämt åsido, men jag gillar att ny teknik används när den finns och funkar bra... och har jag lyckats göra ordet härke populärt så ska väl även detta gå vägen. :)

Kommentarer
Postat av: David Hall

Så länge man inte låtsas om att det började införas i Frankrike redan på mitten av 1980-talet så är det modernt med chip. :)

Postat av: Kaprifol

Asch, Frankrike då. ;) Modernare än magnetband är det nog hur vi än vänder och vrider på det. :)

2009-06-20 @ 23:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback