Göra sommar

Det var så varmt idag att folk gick runt i badkläder på stan och det lokala cricketlaget låg halvt utslagna under ett träd. Laget består ungefär till hälften av mina f.d. studenter och de har så pass långt hem att de stannar här över sommaren och ägnar sig åt sådant som gör att det här stället känns nästan som hemma. Spelet utförs alltså hellre än bra vad jag kan se (fast det kanske ska se ut sådär, det är en obegriplig sport, tycker jag), men med mycket glädje... när det inte är såhär varmt då. Vet ni vad, det är jag som har fått hit värmen. Såhär: Fisken har gett mig i uppdrag att "gå in" de skodon jag ska ha på vår vandring i sommar så jag tyckte att de kunde få vara med när jag skulle ner på stan efter jobbet. Med långbyxor till ser de helt ok ut, faktiskt... men värmen, var kom den ifrån?! Den hade jag inte räknat med. Puh! 1,3 mil gick jag nog, har jag räknat ut. Inga skavsår ännu. Gott tecken! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Annat tips: Gå med skorna i terräng också... alltså ute i skogen och sådant. Bra att gå in dem på det sättet också. (Säger vandringsexperten (;-D)) Förresten, 1,3 mil, det är riktigt långt det!!

2009-06-23 @ 16:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback