Efter fjäll

Det är något särskilt med att resa och något särskilt att komma hem. Den här sommaren hade jag och Fisken funderat på en Europaresa, men valde som ni vet det billigare och minst lika trendiga alternativet att göra Sverige osäkert. Fisken är som ni vet mycket intresserad av friluftsliv och trots att jag i viss mån är mer av en stadsmänniska tyckte jag att det lät som en bra idé att fjällvandra. Natur tycker jag ju om och så finns det något lockande med att undkomma civilisationen ett tag. Vi vandrade 11 mil (Nikkaloukta - Abisko i den absoluta norden) och övernattade i de mysiga fjällstugorna där man får sova på en skön brits bredvid en massa andra vandrare och (om man har tur) kan basta vilket är den ultimata lyxen efter några dagars vandring, jag lovar er. Sju dagar gick vi, sedan tog vi tåget till Luleå eftersom jag har släkt där i trakten. Där blev det mer norrländskt lantliv, men utan tunga ryggsäckar tack och lov. Nu är vi hemma (för Gbg är också hemma) och har nät samt alla andra tekniska bekvämligheter. Jag återkommer såklart med bilder och målande beskrivningar av allt... men nu blir det pizza! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback