Tisdagstema - Stora maskiner

Det blir ett sent tisdagstema idag, men jag ville inte fota under dagen, utan använda en bild jag hade hemma för jag vet att jag har fotat många stora maskiner i mina dagar. Den här stod utanför entrén till "IT-ceum - det svenska datamuseet" för några år sedan. Det är en Cray (en äldre modell än den här), en föråldrad superdator med inbyggd soffa runtom. Den är ihålig i mitten och så stor att man kan stå där inne flera stycken om man klämmer ihop sig lite. Känn historiens vingslag!

Jämför storleken med elementet bakom, eller dörren till höger.

Kommentarer
Postat av: Cia

Uj...hade varit tungt att ha i knät... Fast den var ju rätt liten om man ser tillbaks lite till ;-)

Postat av: princexswe

Ja, det är lite skillnad från dagens små prylar. Skulle gissa att den inte ens innehåller 1G :-) Eva

2009-01-14 @ 13:56:20
URL: http://princexswe.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback