Igår

Grejen med att bo i ett studentområde är att det alltid är ett väldigt liv, men när det är tentaperiod ska det vara tyst. Tackochlov tog tenta-p slut igår så nu är det fritt fram för mig att spela musik på den nivå jag finner önskvärt. Något ska man ju roa sig medan man städar och lagar stora lass med mat. Igår var jag på en trevlig filmkväll i en liten vindslägenhet. Vi tittade ut över hustaken på alla lustiga torn som jag inte visste fanns i vår stad, gjorde chilichoklad, lyssnade på C64-musik och såg "The Wrestler", en gripande film om en avdankad fribrottare. Det var inte den filmen vi hade tänkt se, men den passade bra till blodapelsinerna den också.

Jag kom osökt att tänka på slarvsylta. Det är ett märkligt ord och så är det ju en maträtt också. Jag var tvungen att goggla det för att få reda på vad som är i och det lät ju riktigt gott. Tänk hur sällan man faktiskt gör slarvsylta... till middag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback