Det ovanliga

Fick en rolig kommentar från en datorföreningskompis idag. Han inledde med "Du har inte sett det där Youtube-klippet jag tipsade om". Det stämmer, säger jag, men hur vet du det? "För då skulle du ha bloggat om det!". Innebär det att det är så bra att alla som ser klippet (en föreläsning om hur man planerar sin tid) absolut måste blogga om det, eller är det helt enkelt så att jag bloggar om allt jag gör, hemska tanke? Tror dock inte att det sista stämmer. Däremot bloggar jag om det som avviker från vardagen. Idag t.ex. kan jag säga att jag inte har tränat, för det tillhör ovanligheterna att inte träna. Så långt har det alltså gått.

Dags att lista underliga bieffekter av mitt intensiva gympande:
  1. Jag missar telefonsamtal när jag har mobilen på ljudlös eftersom jag inte längre känner när den ringer p.g.a. att mina kläder har växt. :)
  2. Min aptit har fått mig att uppfinna den proteinrika maträtten blodpudding med tonfisk.
  3. Höger och vänster sitter äntligen i ryggmärgen. Om inte så skulle jag dansa in i folk. Det är liksom en överlevnadsgrej att gå åt rätt håll. ;)
  4. Pantomim kanske är min grej nu? Jag kan härma och lära mig nya rörelser lättare än innan.
  5. Jag lyssnar frivilligt på hip-hop.

Kommentarer
Postat av: annatula

Så det är så det hänger ihop?!

Jag har tränat intensivt hela veckan och igår fick jag stor lust att ställa upp som mimare i poetryslam triatlon
http://www.lkpg.nu/events/6991/show

ÖVerlevnadsgrejjen och koordinationen ser jag fram emot, vad det gäller blodpudding med tonfisk och hip-hop ser framtidsutsikterna mer tveksamma ut! :/

2009-01-23 @ 12:19:11
URL: http://lkpg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback