Sötaste citronen

När jag bodde i studentkorridor började plötsligt en av våra tröstlösa korridorsväxter, någon sorts palm som sett halvdöd ut rätt länge vad jag förstod, att blomma ohämmat. En mer romantiskt lagd tjej bland grannarna hävdade att det var för att det fanns "så mycket kärlek i vår korridor", medan jag var helt säker på att den blommade för att jag hade gett den vatten. Nu har mina små pyren till växter börjat komma upp och det är på tiden för det ser rätt underligt ut med sju blomkrukor med bara jord i och sedan två små morotsträd i lite vatten vid sidan av. Fisken tror att den söta citronen växer för att den känner att det börjar bli vår. Jag tror att den växer för att Fisken pratade med den, för något mer än vattningen är det. :)

Det där med kärlek verkar rätt logiskt ändå. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Diplomaten Elisabeth tror på en kombination av de båda alternativen. ;-) (Även om jag lutar åt det där med att det går mot vår...) Förresten, 'onda' kommer nog från hästvärlden, det tänkte jag inte på när jag skrev det. Man kunde 'onda' när folk man inte skulle vinna hoppade banan på tävling, och resultatet av det skulle bli att personen rev något hinder eller två.

2009-02-01 @ 22:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback