Trädet

Nu är det snart julafton och imorgon ska det skaffas gran. En puffig liten en, tycker jag, även om det verkar vanligare att vilja ha en lite mer spenslig med få grenar. En som trivs och står sig länge utan att barra är väl annars huvudsaken. Vi får se vad vi får tag på. Plastgran är inget alternativ, tycker jag, även om det i det långa loppet nog skulle vara mer granvänligt, miljövänligt och dessutom betydligt mer barrfritt. Frågan är vad man gör av den under sommaren i såna fall. Förmodligen kan den monteras isär, eller så får man stuva in den i ett förråd, eller - om man har ont om lagringsutrymme - leva med den året runt. Det skulle nog jag få, i min lilla lya. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Puffiga granar ska det vara! Plastgran vikar man väl ihop och lägger i en förpackning, tror jag. Min lilla gran plockar man inte av grenarna, men med större granar gör man nog det. (Först trodde jag att du skulle ha gran hemma hos dig, men så är det väl inte?)

2009-12-21 @ 20:28:55
Postat av: Kaprifol

Nä, det blir hos föräldrarna, även om jag haft planer på att ha egen nån gång. Jag är medvetet luddig: ser alla "mina" hem som ett. :)



Ser framför mig en framtid då jag har en jättestor plastgran som fyller 27 av mina 27,5 kvadrat så att det bara blir pyttelite kvar till mig. ;)

2009-12-21 @ 21:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback