Besprutad

Jag har tagit sprutan! Det var väl mest grupptrycket som fick mig att komma mig för, men jag hade faktiskt tänkt göra det, jag tyckte bara att det verkade lite läskigt. Hursomhelst kändes det inte alls och jag kan fortfarande gå framlänges, vilket jag ser som ett gott tecken. Hoppas jag inte blir trött och krasslig imorgon som man ska bli - jag ska ju på en kulturgrej av nåt slag och på kalas. Jag som skulle ha en lugn helg, nåväl, jag får ta det lite som det kommer, baklänges eller ej. :)

Kommentarer
Postat av: Karl

Jag har inte gjort det; jag tvivlar på att hälsovinsterna kommer att överväga på sikt, p.g.a. sämre korsimmunitet mot liknande virus, vars egenskaper vi inte kan förutsäga, jämfört med om man fått en infektion. Men nu när spridningen av det här relativt milda viruset börjat gå ned på allvar kanske det är en fördel att ta det i alla fall, så att man i alla fall har ett skydd som kan göra att man blir mindre sjuk om man smittas av ett något förändrat virus om kanske något år.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback