Arga tanten uttalar sig

Jag förstår ju att lördagar är speciella, särskilt gårdagen - sista festkvällen innan de nya studenterna kommer och dessutom var det baröppning på studentpuben som ligger några hundra meter från där jag bor. Klart att alla som ska vara med och arrangera nolleperioden vill ha en sista fest innan de måste ordna och fixa dygnet runt i några veckor... och klart att alla studenter som kommit tillbaka till stan och ska ha omtentor kommande veckor vill ha en kul kväll. Jag vet ju hur det är - alla vännerna är tillbaka, man är på partyhumör, det är lördag. Kanske är det utomhusfest. Nån har en bra högtalaranläggning, det tänds marschaller, nån spelar minimalistisk techno som blandas med 80-talsklassiker från festen en bit bort. Det blir en väldig stämning, så pass att man kanske glömmer den där baröppningen och stannar kvar på förfesten istället, låter den övergå till efterfest. Nej, jag klagar faktiskt inte (bara lite). Det är en speciell stämning här när det är fest överallt samtidigt. Gemenskap, musik och förmodligen en hel del fulöl också för den delen.

Men såhär: När jag försöker sova framåt småtimmarna och i ett sömndrucket tillstånd tänker att "jag måste dämpa musiken, ont i öronen..." och jag bor fyra våningar ovanför källan till oljudet då... Ja, vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att:
  1. Flytta från studentområdet så att inte småstudenterna stör min nattsömn.
  2. Samma - för de festandes skull. Hur kul är det att ha sin gamla labbass i sitt annars så festliga kvarter? ;)
  3. Ordna värsta röjet själv. Köra mycket Noisuf-X och be alla bekantingarna ta med sig alla de känner (inte göra detta inomhus, då *s*).
  4. Gäspa, ta sitt pick och pack och dra ner på stan. Lägga sig vid den konstgjorda sjön mitt i stan, läsa en god bok och ta igen sig. (Hmm... Bra alternativ. Kör på det!)

Kommentarer
Postat av: Busk

Alternativ 3 lät bra. :)

2009-08-09 @ 11:59:10
Postat av: Elisabeth

Kombinera ettan och trean. ;-)



2009-08-09 @ 14:56:44
Postat av: annatula

Vilken är den konstgjorda sjön menar du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback