Decibel - återkomsten

Äntligen! Ni vet, min rumsgranne har en dator, en server som alltid står och kör, som han kallar för Decibel. Jag har frågat hur han står ut med ljudet, men det var tydligen lugnt... för honom alltså, inte för någon annan. ;) Häromdan gick en annan kollega förbi:

Hon: Vad är det som låter?!
Grannen: Det är bara min dator.
Decibel: Brum bruuum!
Hon: Men så kan du ju inte ha det.
Decibel: Bröööl!
Grannen: Man vänjer sig efter ett tag.
Hon: Men du kan ju få hörselskador!
Grannen: Alltså, jag tänker bara på det när nån påpekar det.
Decibel: Vråååål!

Igår kom en av våra trevliga fixare och satte Decibel i en "tystlåda" där den kan få vara hur högljudd den vill utan att det hörs.
Jag: Så, tyst och skönt nu, va?
Grannen: Nja... Nu hör jag min lilla dator igen...
Decibel junior på skrivbordet: Vrrrr! Morr!

Kommentarer
Postat av: Milica

Haha va ?

Postat av: Elisabeth

Hahahaha, dagens skratt. :-D

2009-04-08 @ 12:07:11
Postat av: Tagge

Verkligen uppiggande läsning i detta trista gråväder.

Ett gott skratt förlänger livet.. ju.. :-)

2009-04-08 @ 16:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback