Svamp!

Höjden av huslighet måste vara att ge sig ut i skogen och samla in sin egen mat för att sedan tillaga den. Det var fint ute och fanns massor av soppar bland höstlöven, men trots att jag är bra på att känna igen de vanligaste av de ätliga så var det tur att jag hade med mig Svampmästaren (blivande kanske, det var hans andra eller tredje svampplockning någonsin) som direkt fick syn på en enorm Karl-Johan. :) Mer än en liter fick vi ihop, efter rensning. Inte alls dumt!


Svampmästaren rensar också, det är han helt grym på. :)

Kommentarer
Postat av: Tagge

Åh, så härligt det ser ut. Här är säsongen slut för dessa svampar. Däremot hittade vi mängder av trattkantareller igår. Skogen verkar full av dom. Brukar du plocka såna också?

2008-09-21 @ 10:31:15
Postat av: Pialotta

Härligt foto på din svampkorg:-) Önskar jag hade ett riktigt svampställe att åka till. Får nöja mig med brossans trattisar som i och för sig inte heller är så dumt:-)

Ha de fint kramar/Pialotta

Postat av: Prylgalningen

Älskar svamp. Härligt med så mycket svamp.

2008-09-24 @ 06:45:28
URL: http://prylgalningen.risberg.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback