Naturligt

Jag sitter och förbereder en presentation som handlar om streckkoder, smarta telefoner, säkra inloggningslösningar och Googles nya mobila OS. Meningen är att det ska bli lite "säljigt" och trevligt att lyssna på. Vi får väl se. I eftermiddag ska jag föreläsas för. Det kommer att handla om naturlig deduktion om jag minns rätt, en fantastisk metod för att bevisa logiska utsagor utan att egentligen veta vad man gör. ;) Det är nog det roligaste i hela logiken, skulle jag vilja säga (även om det ser svårt och läbbigt ut när man läser om det här).

Kommentarer
Postat av: Karl

Vet man inte vad man gör när man bevisar med naturlig deduktion? Det låter oroväckande.

Postat av: Kaprifol

Man kan göra det utan att tänka iaf. Jag kan. Sen om det är bra, det är en annan historia. :)

2008-09-30 @ 07:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback