Dagar som denna

Eftersom det är fredag och fredagar är lite finare än dagar i allmänhet köpte jag thaimat på det närmaste snabbmatsstället. Jag hade tänkt äta den någon annanstans, men det blev som det brukar: jag hamnade hos min datorförening. Idag var där en betydligt jämnare könsfördelning än vanligt (någon hade tagit med sina klasskompisar) vilket ledde till att samtalen höll sig på en mer sansad nivå än vanligt. Det pratades om priset på pasta, om universitetets historia och om det är sant att näbbdjur diar. Lite pratades det också så som sjörövare gör (många "Ahrrr!" och "Era landkrabbor!") eftersom det är "International Talk Like a Pirate Day" idag. När jag just skulle gå dök det upp en riktig fantast med lapp för ögat, en osande svada och hela baletten. Ska det va', så ska det. Ahrr! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback