Alumn

Nej, det kan jag säga på en gång: den är inte riktig, det är en sån där fejktatuering av den typen som man fick med som bilaga i serietidningar när man var barn. Faktum kvarstår. På min vänstra axel sitter ett rött hjärta med min högskolas namn i mitten. Det ser lite sjömansaktigt ut på ett sätt som är hett och trendigt i Göteborg. :) Anledningen till hjärtat? Jag var på alumniträff igår och träffade andra f.d. studenter. Det hela gick av stapeln i samma lokal som mottagningen av helt nya små (tonåriga!) ministudenter. Jag misstogs förstås för en sådan och fick gratisprylar och en folder om studiestress. Jag säger då det, men samtidigt... Lite student är jag ju. På måndag börjar jag läsa logik och på onsdag är det pedagogik. Vi får se hur det går. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback