Halloween igår

Igår var jag på halloweenfest, det förtjänar i sanning också ett blogginlägg. En kompis från datorföreningen fyllde 25 och ville fira sin födelsedag som Dracula och det tyckte vi ju att han skulle få göra. På tillställningen fanns också en ninja, ett gäng studenter (mycket bra utklädda, det fanns inga tvivel om vad de föreställde ;), en kvinnlig Frankenstein med tillhörande monster... och killen med kvällens mest skrämmande utklädnad: en agent från Antipiratbyrån. :) Själv hade jag först tänkt göra det enkelt för mig och slänga över mig ett lakan och bli ett spöke, men sedan kom jag att tänka på läskig anime där det nästan alltid finns något spöklikt väsen i en tom skolkorridor. Jag tror det var när jag jobbade över och korridoren utanför mitt rum släcktes ner som jag tänkte på detta... och därefter kom jag osökt in på det läbbigast tänkbara: den stereotypa labbassen som hasar genom korridorerna i tofflor och med en pärm under ena armen och en kaffekopp i handen. Haas, haas... Inte för att det finns några sådana extremfall egentligen, det är som sagt en stereotyp, men ibland känner jag att jag börjar bli lite sån. Hmm... Kunde jag klä ut mig till mig själv så som jag skulle se ut om jag fick fortsätta utvecklas i samma riktning i 50 år? Nej, lite egotrippat kanske. *s* Nå, det hela slutade med att jag gick som "stansoperatris goes zombie". I tidig svensk datorhistoria fanns det ett företag som hette Datasaab. De gjorde fantastisk reklam där eleganta kvinnor med stort hår, stora glasögon och lika stora leenden sitter framför enorma datorer. Gissningsvis var de flesta fotomodeller, men några kan också ha arbetat i datorhallarna, kanske som stansoperatriser, ett vanligt databehandlaryrke på den gamla goda tiden. Nå, zombiegrejen då, varför? Mest för att det är betydligt lättare att vara en trovärdig zombie än ett halvhyfsat spöke. :) Tyckte personligen att mina sminkade sår på kinden såg rätt ok ut. Fick kommentaren: "Gick du direkt från jobbet... och vem slogs du med där? *fniss*" (Lugn, bara lugn. Vi varken hasar eller slåss på mitt jobb :)

Dags att lista gårdagskvällens:

Blodtörstigaste: Värden som gick helt in i sin roll och småbet på alla han kom åt. ;)
Mest kreativa: Hemgjort presentpapper med små gubbar på som festade, hade pumpor på huvudet och for omkring. Snyggt! Du som gjorde det borde skippa hela ingenjörsgrejen och bli serietecknare istället!
Språk: Fulengelska med transylvansk brytning. "Jeees, zie cake es reeeeady!"
Mindervärdeskomplex: Jaha, här trodde man att man kunde baka och så dyker med upp en student med perfekta småkakor och en ninja med superb cheescake. :)
Trevligaste: Allihopa! Tack för en kul kväll och återigen: Grattis R! 25 är en kul ålder, ta vara på det.

Kommentarer
Postat av: Tagge

Hihi... vilket bra porträtt av dig. Ingen ta ta miste på vem det föreställer. :-)

Ha en fin dag.

2008-11-02 @ 13:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback