Tagg på er!

För ett tag sedan fick jag ett litet postpaket av en kurskompis, eller jag blev helt lyrisk när jag såg det och undrade om jag kunde få studera det närmare och det kunde jag förstås. Ipoden som låg i var ointressant, den fick han behålla. Själva lådan däremot var full med streckkoder, bland annat en tvådimensionell variant där mönstret påminde lite om en honungskaka. Idag såg jag att Aftonbladet kör något stort läsarjippo där folk uppmuntras att skapa "taggar" innehållande adressen till en blogg eller något annat trevligt. Sedan kan andra fota taggen med mobiltelefonen och direkt surfa iväg till bloggen eller vad det nu är, i mobilens webbläsare. Taggarna som används ser lite ut som den underliga jag hittade på postpaketet. Skoj att den här tekniken börjar ta fart även i Sverige. Känns som om världen snart är mogen för det jag sitter och jobbar med om dagarna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback