Pling, pling!

Idag har jag skaffat mig ett pass på vars foto jag ser ut att vara skyldig till minst ett allvarligt brott, till skillnad från på mitt ID-kortsfoto där jag bara ser lite allmänt misstänkt ut. I övrigt har jag ägnat mig åt att testa plugin som tar input från en webcam och visar i en smart-phone-simulator för att skapa illusionen av att den simulerade mobiltelefonen har en inbyggd kamera. Eftersom jag inte hade någon webcam att testa med länkade jag in lämplig filström som jag hittade på nätet istället så att låtsastelefonen visade en direktsändning från Umeå universitet, av alla ställen. Det hade varit kul att göra något liknande med en riktig telefon också. Tänk er själva, användaren ska ta en bild, tittar på skärmen och ser... Umeå! Vilken chock, iaf om man är någon annanstans. :)

Vad mera är, har jag mobilfotat en hel del på sista tiden. Studentfiket hävdade att deras försäljning av självlysande, blågula "dammsugare" hade gått mycket bättre än tidigare så snart de börjat fokusera på att marknadsföra dem som en sån där sjuk grej du måste testa bara för att kunna prata om det efteråt. ;)

image364

Sedan vill publicera beviset på att jag kan nå från Q till Enter på ett Querty-tangentbord med en hand. Det är något som jag blivit utmanad till att försöka klara, men det är i vanliga fall rätt hopplöst för alla som försöker... speciellt om man har små händer som jag. Nu har jag iaf lyckats. Hey, vem sa att det inte fick vara ett Smart-phone-tangentbord? :)

image365
Jag kan ha fuskat och använt två händer, men det har jag inte. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Perfekt med blågula dammsugare nu när det snart är fotbolls-EM ju! :-D

2008-05-29 @ 22:55:46
Postat av: Elisabeth

Förresten, det där med att se ut som en brottsling, det känner jag igen! På mitt ID-kort (ett sådant där som man kan använda som pass och som man ska ha ett NEUTRALT ansiktsuttryck på) ser jag verkligen ut som om jag hade begått några brott. Ytterst komiskt.

2008-05-29 @ 22:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback