Fönster med utsikt

Jag har varit på föreläsning om IT-stöd i polisutredningar i stort sett hela dagen. Ni som drömmer om en CSI-liknande karriär kan få dagens lärdom av mig: Vi studerar det onormala. Istället för att försöka tolka all data fokuserar vi på det konstiga, det som sticker ut. Vettigt, men inte så lätt som det låter. Spännande föreläsning var det iaf. :) Nu tänkte jag att ni skulle få titta på allt fint som finns i mitt stora fönster.

image353
Den här blommar i mitt fönster, det som har kvällssol.

image354
Visste ni att den här stackars växten följde med två av mina korridorare på
campingsemester för ca fyra år sedan? Så är det. :)


image355
Sol genom gardinerna... och så ett vasst blad!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Oj, stackars blomma, hur överlevde den en sådan hemsk upplevelse? ;-)

2008-05-19 @ 22:01:08
Postat av: Kaprifol

Det gick oväntat bra. Blomnappning måste vara en ganska ovanlig företeelse, men någon ska väl vara med om det också... och så kom den ju tillbaka efter semestern också. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback