Tänk dig

Idag har jag lärt mig att bevisa Cauchy-Schwarz olikhet och därefter repeterade jag krypto. Dessutom har jag återupptäckt min hemliga superhjälteegenskap: Jag kan - utan att titta på pappret jag skriver på - skriva av det som föreläsaren skriver på tavlan och det blir rakt och fint. Det är helt säkert en sådan förmåga som är efterfrågad. Det borde den vara. :) Jag kom plötsligt att tänka på en textrad "Imagine all you have, All your potential just laid out there before you". Det är taget ur sitt sammanhang, men alla har någon liten grej de är bra på, det gäller att hitta sin. Sedan var jag förstås tvungen att lyssna på "I, parasite", som ligger bakom textraden, bara för att se om de är lika bra som jag tyckte att de varför fem år sedan. (Jodå, det är de. :). Det är förövrigt en märklig historia bakom hur jag upptäckte dem. En nätkompis tyckte att du som gillar synth (jag hade just börjat lyssna på Alphaville, det var på den nivån) borde gilla det här. Det var förstås ett skämt - steget mellan synthpop och s.k. dark electro är ett ganska stort steg att ta. Meningen var att jag skulle bli förskräckt, men det gick snett och jag tyckte om det jag hörde. Så fel det kan gå. :) (Och växten nedan? Den växte fram mellan Cauchy-Schwarz och triangelolikheten. Sedan fixade jag till den lite.)

image284

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback