Jag döper alla plan till pi

I förmiddags var jag på ett bra möte där det blev en massa saker avklarade. Min kollega passade på att dema sitt höjbara skrivbord som han var mycket stolt över. Det fastnade förstås i högsta läget så nu får han stå och jobba resten av terminen, eller skaffa barstolar för att nå upp. ;) Sen övade jag lite RSA och upptäckte att körsbärsträden utanför mitt arbetsrum börjar få knoppar. Får ta och fota dem nästa vecka, det kan bli fint. Då ska jag också försöka plåta kråkan som har ett av träden som sitt. Det är en ståtlig pärlgrå fågel som ser lite högdragen ut på gamla kråkors vis.

På eftermiddagen var jag student och gick på lin-alg bootcamp vilket fortsätter imorgon. Det var väldigt många linjära avbildningar, lite fler än man brukar få uppleva under en eftermiddag. Föreläsaren döpte ett plan till W vilket förstås är helt ok, men i min värld heter alla plan pi (och alla hundar Fido ;). W är ett namn som passar ett vektorrum. Tack och lov ringde Vic efter föreläsningen så nu har vi haft snabbmat-och-skräp-TV-kväll här. Mycket behövligt. :)

Den här helgen är förresten min sista helg innan jag fyller kvartssekel. Jag undrar om jag borde få någon form av åldersnoja nu, men jag hinner inte riktigt med det så jag skippar det. De av mina vänner som är lite till åren har firat på olika sätt: vissa har låtit 25-årsdagen passera utan att göra nån stor grej av det medan andra har slagit på stort (jag minns speciellt en fest som hölls i ett träd, det var ovanligt och fint). Själv tänkte jag tenta, det är lite av en tradition. På min 20-årsdag skrev jag diskret matematik. :) Nå, eftersom det är rätt fullt upp den kommande veckan tänker jag att inte denna helg, men nästa, bjuder jag på tårta. Det är Fisken som ska baka, det vet han inte om ännu. ;) Ni som brukar fika, luncha eller prata strunt med mig (och ni som bara är sjukt nyfikna på vem Fisken är) är alla väldigt välkomna hit kl 15 söndagen den 16:e.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Så du har alltså ingen kvartsslivskris? ;-)

2008-03-07 @ 21:36:36
Postat av: Kaprifol

Nix, men när jag fyller hundra då kommer jag att krisa något otroligt. Då får du trösta och säga att det går över med åren. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback