Beskt

Det har hänt stora saker idag. Jag har tentat matte (det var inte bara jag som hade hosta i den tentasalen, det är nåt som går uppenbarligen) och jag har träffat en gammal kompis som har varit utomlands i flera år nu. Men ändå... det är inte det som är det allra största som har hänt. Under den senaste veckan har jag kurerat halsen genom att bara dricka te så imorse drack jag min första kopp kaffe på en vecka. Jag snittar vanligtvis 5-7 koppar per dag, ni kan ju tänka er att detta var ett svårt uppehåll. Men vet ni? Här kommer sensationen: Jag tyckte inte att kaffet var gott!

Vad gör jag nu?
1) Blir militant tedrickare.
2) Tvingar i mig mina sju dagliga koppar kaffe i fortsättningen också bara för att.
3) Låter Blåfisk göra kaffet, det kan ju vara min bryggkonst som legat av sig, inte smaksinnet. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag tror på nummer tre. ;-)

2008-03-25 @ 19:42:46
Postat av: Klimakteriehäxan

Det är väl jättebra att inte tycka kaffe är gott? Sju koppar om dan är förmodligen i mesta laget. Själv klarar jag mig på sisådär två... men borde kanske köra té i stället.

Postat av: LadyFrost

Militant tedrickare! Militant tedrickare! ...men inte lapsang :( Hela ~ är fullt av odrickbara kinesiska teer och LAPSANG. Sorg!

2008-03-26 @ 09:23:32
URL: http://dory.nu
Postat av: Tagge

Jooo... Lapsang Souchong ska det vara. Läs här:
LS has a famously smoky aroma and flavor. To create this, tea leaves are dried in bamboo baskets over pine fires, achieving a perfect balance of smoke and tea flavor. This tea typically draws strong reactions: you'll either love it or hate it.

Bara tillverkningen är rena poesin.
Jag hör till den första gruppen. I love it!

2008-03-26 @ 17:02:33
Postat av: Mhwc

Kanske man kan fresta dig med lite kofeinfria téer från Celestial Seasoning?

2008-04-04 @ 21:48:17
URL: http://mhwc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback